Unreal Engine 4.7 : la preview est dispo !

Ce matin, alors que je galérais sur l’export HTML5 et Android, j’ai eu la bonne sur­prise de con­stater que la ver­sion 4.7 était télécharge­able en avant-pre­mière !

Mais qu’ap­porte cette nou­velle mou­ture ?

  • Pos­si­bil­ité d’édi­tion des calques d’an­i­ma­tion
  • Sup­port pour génér­er des ani­ma­tions à par­tir d’une sim­u­la­tion physique
  • Nou­v­el out­il d’AI Log­ging : Win­dows > Devel­op­er Tools > Visu­al Log­ger
  • Amélio­ra­tion con­sid­érable des per­for­mances du ren­du des feuilles : des cen­taines de mil­liers de feuilles peu­vent être ren­dues en util­isant le per-instance LOD et lep­er-pix­el dithered LOD tran­si­tions.
  • Amélio­ra­tion du sys­tème de recharge­ment à chaud (Hot Reload)
  • Ocu­lus Rift sup­port : v 0.4.4
  • Blue­print Merge tool est main­tenant com­plet
  • Game­play­De­bug­ger est main­tenant disponible dans les pro­jets en pur Blue­print
  • Accéléra­tion des per­for­mances quant à la com­pi­la­tion sous Blue­print, ain­si que sous l’édi­teur
  • On peut main­tenant met­tre des valeurs par défaut dans les vari­ables locales des fonc­tions sous Blue­prints
  • Le pre­view pour mobiles n’est plus expéri­men­tal, c’est offi­ciel ! Set­tings -> Pre­view Ren­der­ing Lev­el -> Mobile / HTML5 (ça va t’y résoudre mes prob­lèmes ?)
  • Itéra­tion plus rapi­de pour le déploiement sous iOS (ne déploie que les nou­veaux fichiers sur le tel)
  • Amélio­ra­tion du sup­port pour la ges­tion de la casse sous Lin­ux VFS, ain­si que des cor­rec­tions quand l’édi­teur est util­isé en ému­la­tion win­dows sous Lin­ux (ges­tion du drag & drop, etc.)
  • Nou­veauté: Unre­al­Code­An­a­lyz­er tool pour analyser l’u­til­i­sa­tion des  entêtes pré­com­pilées dans le code

Voici une liste de bugs (en anglais) qui sub­sis­tent encore dans cette ver­sion:

  • UE-5284 One time crash open­ing shootergame ‑game
  • UE-5318 Launch­ing shootergame on android fails to build
  • UE-5682 Import­ing User Cam­era FBX into Mati­nee in Mati­nee Fight Scene Crash­es (UE4Editor_Renderer! (Report­ed by: YoneYa­ma)
  • UE-5998 Shootergame crash­es when host­ing a FFA match
  • UE-5999 Crash occurs when the pro­mo­tion automa­tion test attempts to open an exist­ing asset.
  • UE-6006 Vehi­cle Advanced physics asset has no Skele­talMesh assigned
  • UE-6198 Ele­men­tal Demo par­ti­cle effects sur­round­ing Ice Knight do not ren­der
  • UE-6232 Shootergame has ani­ma­tion blue­print errors
  • UE-6240 Crash while open­ing edi­tor after build­ing code project
  • UE-6250 Cook Con­tent for Lin­ux process fails
  • UE-6288 Edi­tor crash­es short­ly after swap­ping split screen con­trollers
  • UE-6463 detail light­ing mode is flat grey with no light­ing
  • UE-6531 Crash occurs launch­ing cooked Con­tentEx­am­ples Media map
  • UE-6551 Unable to move in Top­Down tem­plate
  • UE-6567 Unable to move in PIE in Blueprint_Communication in Con­tent Exam­ples
  • UE-6569 Error on View­port­sTu­to­r­i­al BP in Con­tentEx­am­ples
  • UE-6576 Exam­ple 3.3 dis­plays all three load­ing icons simul­ta­ne­ous­ly in UMG lev­el of Con­tent Exam­ples
  • UE-6579 Exam­ple 3.4 dis­plays all three dis­play box types simul­ta­ne­ous­ly in UMG lev­el of Con­tent Exam­ples
  • UE-6705 Tem­plates crash when open­ing on Android
  • UE-6709 Many Map Check warn­ings when open­ing Light­ing map in Con­tent Exam­ples on Mac
  • UE-6715 Vehi­cleGame: Fails to launch from edi­tor for Mac and Win­dows
  • UE-6745 Val­ues in Mate­r­i­al Para­me­ter Col­lec­tions are not car­ry­ing over
  • UE-6760 When launch­ing Ele­men­talDe­mo in fullscreen, it is posi­tioned behind the win­dows task bar
  • UE-6780 Per­for­mance regres­sion is present while run­ning Ele­men­talDe­mo
  • UE-6805 Wave effects in Con­tent Exam­ples Audio map do not ren­der in OpenGL
  • UE-6810 Scene Cap­ture Show Flags not avail­able if a Blue­print Com­po­nent (Report­ed by: Jacky)
  • UE-6816 Shape com­po­nents have a Shape Mate­r­i­al prop­er­ty that is nev­er dis­played (Report­ed by: Heverdy)
  • UE-6826 Objects par­ent­ed to a Destruc­tible Mesh with­in a bp will not fol­low if the DM is sim­u­lat­ing physics (Report­ed by: Ermahgerd_Lulz)
  • UE-6841 Reflec­tion Sub­way light­ing appears sat­u­rat­ed
  • UE-6845 The Root bina­ry for a 32bit game pack­age gives “Cre­ateProcess()” error on XP
  • UE-6864 Inter­nal Com­pile error received from rear­rang­ing For­mat Text nodes (Report­ed by: Moter8)

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