Cette semaine, je vous propose de télécharger un modèle de nana style “Réalité Virtuelle” avec le bon shader, que vous pourrez utiliser dans vos essais avec UE4.
Le modèle a été trouvé sur SFMLab et un gars l’a intégré sous UE4 en programmant un Blueprint d’animation et quelques actions:
- 4 Animations (+ Idle Pose) with adjustable speed
- 3 Different Skins (Holographic / Hybrid / Human)
- Basic Head Following (Head moves, eyes don’t)
- Jigglebones
- Subsurface rendering on Human skin (still needs more work though)
- Sound effects
Controls: (KB / Xbox)
- WASD: move (Xbox analog sticks)
- Q/E: raise/lower camera (Xbox bumpers)
- L‑CRTL: jump (Xbox A)
- Shift‑R: Recentre Rift (Xbox Back)
- Shift: Run
- T: toggle head follow (Xbox X)
- C: change skin (Xbox B)
- 1–5: select animation
- Spacebar: next animation (Xbox Y)
- -/+: change animation speed (Xbox Triggers)
- Tab: Open VR Menu (Xbox Start)
- LMB: Select Menu Option (Xbox A)
Credits:
Biwinning’s Cortana model — SFMLab
hantzgruber’s human reskin — SFMLab
mitchemmc’s UE4 VR Template — Github
Various sound clips of Jen Taylor from L4D — extracted from game Tom Looman’s Hologram Shader — Blog
Download (Mega) (~380MB) (c’est juste l’exécutable, y‑a pas es sources, mais vous avez tout ce qu’il faut au dessus).