Unreal Engine 4.7 : la preview est dispo !

Ce matin, alors que je galérais sur l’export HTML5 et Android, j’ai eu la bonne surprise de constater que la version 4.7 était téléchargeable en avant-première !

Mais qu’apporte cette nouvelle mouture ?

  • Possibilité d’édition des calques d’animation
  • Support pour générer des animations à partir d’une simulation physique
  • Nouvel outil d’AI Logging : Windows > Developer Tools > Visual Logger
  • Amélioration considérable des performances du rendu des feuilles : des centaines de milliers de feuilles peuvent être rendues en utilisant le per-instance LOD et leper-pixel dithered LOD transitions.
  • Amélioration du système de rechargement à chaud (Hot Reload)
  • Oculus Rift support : v 0.4.4
  • Blueprint Merge tool est maintenant complet
  • GameplayDebugger est maintenant disponible dans les projets en pur Blueprint
  • Accélération des performances quant à la compilation sous Blueprint, ainsi que sous l’éditeur
  • On peut maintenant mettre des valeurs par défaut dans les variables locales des fonctions sous Blueprints
  • Le preview pour mobiles n’est plus expérimental, c’est officiel ! Settings -> Preview Rendering Level -> Mobile / HTML5 (ça va t’y résoudre mes problèmes ?)
  • Itération plus rapide pour le déploiement sous iOS (ne déploie que les nouveaux fichiers sur le tel)
  • Amélioration du support pour la gestion de la casse sous Linux VFS, ainsi que des corrections quand l’éditeur est utilisé en émulation windows sous Linux (gestion du drag & drop, etc.)
  • Nouveauté: UnrealCodeAnalyzer tool pour analyser l’utilisation des  entêtes précompilées dans le code

Voici une liste de bugs (en anglais) qui subsistent encore dans cette version:

  • UE-5284 One time crash opening shootergame -game
  • UE-5318 Launching shootergame on android fails to build
  • UE-5682 Importing User Camera FBX into Matinee in Matinee Fight Scene Crashes (UE4Editor_Renderer! (Reported by: YoneYama)
  • UE-5998 Shootergame crashes when hosting a FFA match
  • UE-5999 Crash occurs when the promotion automation test attempts to open an existing asset.
  • UE-6006 Vehicle Advanced physics asset has no SkeletalMesh assigned
  • UE-6198 Elemental Demo particle effects surrounding Ice Knight do not render
  • UE-6232 Shootergame has animation blueprint errors
  • UE-6240 Crash while opening editor after building code project
  • UE-6250 Cook Content for Linux process fails
  • UE-6288 Editor crashes shortly after swapping split screen controllers
  • UE-6463 detail lighting mode is flat grey with no lighting
  • UE-6531 Crash occurs launching cooked ContentExamples Media map
  • UE-6551 Unable to move in TopDown template
  • UE-6567 Unable to move in PIE in Blueprint_Communication in Content Examples
  • UE-6569 Error on ViewportsTutorial BP in ContentExamples
  • UE-6576 Example 3.3 displays all three loading icons simultaneously in UMG level of Content Examples
  • UE-6579 Example 3.4 displays all three display box types simultaneously in UMG level of Content Examples
  • UE-6705 Templates crash when opening on Android
  • UE-6709 Many Map Check warnings when opening Lighting map in Content Examples on Mac
  • UE-6715 VehicleGame: Fails to launch from editor for Mac and Windows
  • UE-6745 Values in Material Parameter Collections are not carrying over
  • UE-6760 When launching ElementalDemo in fullscreen, it is positioned behind the windows task bar
  • UE-6780 Performance regression is present while running ElementalDemo
  • UE-6805 Wave effects in Content Examples Audio map do not render in OpenGL
  • UE-6810 Scene Capture Show Flags not available if a Blueprint Component (Reported by: Jacky♦)
  • UE-6816 Shape components have a Shape Material property that is never displayed (Reported by: Heverdy)
  • UE-6826 Objects parented to a Destructible Mesh within a bp will not follow if the DM is simulating physics (Reported by: Ermahgerd_Lulz)
  • UE-6841 Reflection Subway lighting appears saturated
  • UE-6845 The Root binary for a 32bit game package gives “CreateProcess()” error on XP
  • UE-6864 Internal Compile error received from rearranging Format Text nodes (Reported by: Moter8)

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