Ce matin, alors que je galérais sur l’export HTML5 et Android, j’ai eu la bonne surprise de constater que la version 4.7 était téléchargeable en avant-première !
Mais qu’apporte cette nouvelle mouture ?
- Possibilité d’édition des calques d’animation
- Support pour générer des animations à partir d’une simulation physique
- Nouvel outil d’AI Logging : Windows > Developer Tools > Visual Logger
- Amélioration considérable des performances du rendu des feuilles : des centaines de milliers de feuilles peuvent être rendues en utilisant le per-instance LOD et leper-pixel dithered LOD transitions.
- Amélioration du système de rechargement à chaud (Hot Reload)
- Oculus Rift support : v 0.4.4
- Blueprint Merge tool est maintenant complet
- GameplayDebugger est maintenant disponible dans les projets en pur Blueprint
- Accélération des performances quant à la compilation sous Blueprint, ainsi que sous l’éditeur
- On peut maintenant mettre des valeurs par défaut dans les variables locales des fonctions sous Blueprints
- Le preview pour mobiles n’est plus expérimental, c’est officiel ! Settings -> Preview Rendering Level -> Mobile / HTML5 (ça va t’y résoudre mes problèmes ?)
- Itération plus rapide pour le déploiement sous iOS (ne déploie que les nouveaux fichiers sur le tel)
- Amélioration du support pour la gestion de la casse sous Linux VFS, ainsi que des corrections quand l’éditeur est utilisé en émulation windows sous Linux (gestion du drag & drop, etc.)
- Nouveauté: UnrealCodeAnalyzer tool pour analyser l’utilisation des entêtes précompilées dans le code
Voici une liste de bugs (en anglais) qui subsistent encore dans cette version:
- UE-5284 One time crash opening shootergame -game
- UE-5318 Launching shootergame on android fails to build
- UE-5682 Importing User Camera FBX into Matinee in Matinee Fight Scene Crashes (UE4Editor_Renderer! (Reported by: YoneYama)
- UE-5998 Shootergame crashes when hosting a FFA match
- UE-5999 Crash occurs when the promotion automation test attempts to open an existing asset.
- UE-6006 Vehicle Advanced physics asset has no SkeletalMesh assigned
- UE-6198 Elemental Demo particle effects surrounding Ice Knight do not render
- UE-6232 Shootergame has animation blueprint errors
- UE-6240 Crash while opening editor after building code project
- UE-6250 Cook Content for Linux process fails
- UE-6288 Editor crashes shortly after swapping split screen controllers
- UE-6463 detail lighting mode is flat grey with no lighting
- UE-6531 Crash occurs launching cooked ContentExamples Media map
- UE-6551 Unable to move in TopDown template
- UE-6567 Unable to move in PIE in Blueprint_Communication in Content Examples
- UE-6569 Error on ViewportsTutorial BP in ContentExamples
- UE-6576 Example 3.3 displays all three loading icons simultaneously in UMG level of Content Examples
- UE-6579 Example 3.4 displays all three display box types simultaneously in UMG level of Content Examples
- UE-6705 Templates crash when opening on Android
- UE-6709 Many Map Check warnings when opening Lighting map in Content Examples on Mac
- UE-6715 VehicleGame: Fails to launch from editor for Mac and Windows
- UE-6745 Values in Material Parameter Collections are not carrying over
- UE-6760 When launching ElementalDemo in fullscreen, it is positioned behind the windows task bar
- UE-6780 Performance regression is present while running ElementalDemo
- UE-6805 Wave effects in Content Examples Audio map do not render in OpenGL
- UE-6810 Scene Capture Show Flags not available if a Blueprint Component (Reported by: Jacky♦)
- UE-6816 Shape components have a Shape Material property that is never displayed (Reported by: Heverdy)
- UE-6826 Objects parented to a Destructible Mesh within a bp will not follow if the DM is simulating physics (Reported by: Ermahgerd_Lulz)
- UE-6841 Reflection Subway lighting appears saturated
- UE-6845 The Root binary for a 32bit game package gives « CreateProcess() » error on XP
- UE-6864 Internal Compile error received from rearranging Format Text nodes (Reported by: Moter8)
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